Followers

Mari (+) money dgn Klik heartBeat..^^

Friday 25 February 2011

Wahai Wanita yang terhormat

Aku menyeru kepada wanita-wanita di luar sana dan khususnya yang tinggal di hostel...Dengarlah keluhan hati ku yang paling dalam ini..Aku bukanlah wanita sempurna, dan aku hanya ingin meluahkan perasaan aku berkenaan benda yang paling basic,senang, tapi sangat penting ni.

Mau tau apa??Begini ceritanya..

Aku start tinggal hostel since Form 1 sampailah sekarang aku diploma tahun akhir di Universiti tercinta UiTm..Dan tahu kah kamu apa masalah tradisi di hostel ni?Masalah air,elektrik,makanan di kafe or dewan makan tu..Semuaa kita tolak tepi..Kita bawa ke tengah masalah pembuangan pad or tuala wanita tu..Ishh..,aku paling menyampahlah dengar and menghadap hal ni..Sampai harini pun aku nda faham kenapa wanita-wanita kehormat ni suka betul tayang2 dia punya pad di khalayak orang ramai..Astaga..Inda Malu!!!Pengotor!Menyusahkan!dan aku klasifikasikan dalam golongan orang yang tidak berperikemanusiaan lah orang begini nih..Tiada bah orang mau tengok PAMERAN PAD BERDARAH!!!Yucckks!

Time sekolah dulu, hal paling Bodoh aku jumpa ialah Wanita terhormat ni kasi lekat pad berdarah dia di dinding shower...astaga..hasil seni kau ka tu??punya main jahanam..macam satu bulan aku nda lalu makan terfikir hasil seni kau tu..memang kau kreatif and hebatlah..kalah bah seniman negara..Berhasillah usaha kau kasih impressed aku sampai ke hari ini..Masih lagi aku wondering siapakah kau ini...

Then, menyusahkan orang yang mau guna tandas lagi, kenapalah ko bijak sangat buang pad ko dalam lubang tandas???issshhhh..maki sejuta kali pun tiada guna..macam binatang lagi bijak oh..Aku nda cakap bah hal ni kalau ko nda kacau hidup aku..Ko mo tau, gara-gara kau la wanita kehormat yang membuang pad dalam lubang tandas, SATU KELAS aku time sekolah dulu kena panggil oleh Cikgu Kartina.Dia panggil semua wanita yang belajar di blok tu pergi toilet..Mau tau kenapa??Setiap orang dari kami kena suruh ramas-ramas pad berdarah yang di korek dari lubang tandas..Perkara paling JIJIK dalam hidup aku..Masa tu ntah berapa kali aku samak tangan aku ni..Masih lagi terbayang..Aduii..

Dan sehinggalah sebentar tadi aku pigi mandi di shower, aku nampak lagi pad kamu di ruang tepi tempat letak sabun shower tu.Memanglah tiada darah..TAPI, ko tiada tangan ka mau buang tu Pad bekas ko pakai di rentokil yang sudah disediakan.Mustahil juga kamu terlupa oh..Benda tu kira Confidential and penting bah..even aku tertinggal kulit sabun di shower pun, aku datang juga balik bah pergi shower tu and buang..Sia-sia nanti orang maki.Faham juga aku perasaan orang yang mandi dengan ada sampah di shower...Come on lah, Rentokil Ada TIGA lagi bersusun di sana..Buanglah pad tu di tempat khas..Kamu fikir tu rentokil biru tu apa?Hiasan untuk sudut tepi pintu??Haiiish..Macik cleaner pun memaki bah kalau mau sentuh bekas pad kamu tu..Doooii..

"Ya Allah Ya tuhanku, aku berdoa kepada mu, berikanlah wanita-wanita tersebut hidayah dan petunjukmu agar terbuka minda untuk menjaga kebersihan diri,bertanggungjawab demi menjamin kesejahteraan bersama.AMIN"

Memang kita bukan nujum untuk megetahui siapakah tuan empunya badan yang ada masalah berfikir ni..Ikutkan hati, mau jak aku antar pad tu pg hospital, baut ujian DNA kan..kalau kedapatan..nah..padanlah muka kau..So, aku doakan ja lah kamu yang terhormat ni supaya dapat petunjuk ah supaya bertanggungjawab terhadap diri sendiri..

Renung-renungkan..dan selamat beramal..









No comments:

Post a Comment